wtorek, 22 października 2013

Koncert z udziałem Chórów Akademickich UJ

W czwartek w Bazylice św. Franciszka z Asyżu odbędzie się wspólny koncert z udziałem zespołów działających przy Ruhr-Universität Bochum: Collegium vocale i Collegium instrumentale oraz Chórów Akademickich Uniwersytetu Jagiellońskiego.

kiedy:
24 X o  godzinie 20:00

gdzie:
Bazylika św. Franciszka z Asyżu
pl. Wszystkich Świętych 5


W piątek  w Kościele św. Piotra i Pawła wystąpią także Goście z Niemiec i wykonają Wielką Mszę h-moll
J. S. Bacha.

kiedy:
25 X o godzinie 20:00

gdzie:
Kościół św. Piotra i Pawła
ul. Grodzka 52

więcej informacji:
 http://www.uj.edu.pl/uniwersytet/aktualnosci/kalendarz/-/journal_content/56_INSTANCE_dPA0/10172/30226327?day=20131024

2 komentarze:

  1. Jest to prawdziwa Kultura – z dużej litery „K”. Wspaniałe wykonanie niemieckiego chóru akademickiego w asyście orkestry smyczkowo-dętej. Żadnej fałszywej nuty – nic nie raziło wyrafinowanego słuchu publiczności. Śpiewały światowe głosy: soprano Susanny Martin, mezzosoprano Elviry Bill i przepiękny tenor Wolfganga Klose’a. Dyrygował nie aby kto, tylko sam prof. Hans Jaskulsky. O samej „Wielkiej Mszy h-Moll” można nic nie mówić – jest to prawdziwa uczta muzyczna dla każdego muzyka i, tym bardziej, organisty. Takie wydarzenie kulturalne za darmo – jest wielką rzadkością i prawdziwym darem, a mogła się odbyć w takim formacie dzięki zaproszeniu niemieckich gości przez Chór Akademicki UJ. Nie da się opisać jak było – trzeba usłyszeć samemu, mnie osobiście lały się łzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na prawdę fajny sposób na spędzenie wieczoru :) Ja osobiście, nie miałam nigdy możliwości uczestniczenia w takim wydarzeniu, więc nie wiedziałam czego się do końca spodziewać- nie mniej nie zawiodłam się.

    OdpowiedzUsuń